Newsletter

 
Pomysły na Dzień Wagarowicza

[...] Szkoła jest często jedynym miejscem, w którym dzieci mogą zdobyć umiejętności związane z racjonalnym organizowaniem wypoczynku, rozrywki oraz mogą rozwijać swoje zainteresowania. Sukcesy prowadzonej przez szkołę działalności w zakresie organizacji czasu wolnego zależą od właściwego zaplanowania zajęć. Nie bez znaczenia jest odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie tych zajęć przez nauczyciela, a zarazem dostarczenie wzorów spędzenia tego czasu, godnych naśladowania.


Szczególnie trudnym w ostatnich latach dniem w organizacji zajęć jest Pierwszy Dzień Wiosny (21 marca). Tradycją naszej szkoły stało się obchodzenie w tym dniu Święta Patrona Szkoły – Tadeusza Kościuszki, którego uroczysta przysięga na Rynku krakowskim przypada 23 marca. Połączenie tych dwóch świąt (Powitania Wiosny i Dnia Patrona) zdaje od kilku lat egzamin, którego wynikiem jest niemal 100% frekwencja i aktywny udział wszystkich uczestników w interesującej zabawie. W tym dniu rozgrywają się potyczki międzyklasowe o tytuł najlepszej klasy, która zdobywa Puchar Dyrektora Szkoły.
Jako opiekunka Samorządu Uczniowskiego byłam odpowiedzialna za organizację tego dnia w szkole. Obchody rozpoczynały się montażem słowno-muzycznym, przybliżającym postać Tadeusza Kościuszki. Po spektaklu teatralnym przeprowadzano konkurencje w ramach potyczek pomiędzy klasami IV-VI.
A oto propozycje z dwóch ostatnich lat:
I
– Konkurs na postać historyczną – dzieci przedstawiają wybitne postacie z polskiej historii, przebierając się za nie, i krótko je prezentują
– Quiz „Wiem wszystko o Tadeuszu Kościuszce” – udział biorą wcześniej przygotowani ochotnicy
– Konkurs plastyczny „Najciekawszy dzień z życia klasy”(praca grupowa)
– Praca konstrukcyjna „Budujemy wieże” (dzieci wykonują prace z gazet zgodnie z podaną instrukcją)
– Zabawy sportowe – „żywy kosz”, „mistrz w hula-hop”
– Minilista przebojów.
II
– Konkurs „Moda na przestrzeni minionych dwóch tysiącleci” (każda klasa prezentuje jeden typ mody, pokaz połączony jest krótkim komentarzem przybliżającym okres prezentowanej mody)
– Quiz wiadomości „Wiem wszystko o mojej wiosce i gminie” (na pytania odpowiada „omnibus” regionu)
– Konkurs plastyczny „Widokówka z Bulowic” (praca grupowa)
– Zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem klocków BAMP – odwzorowywanie budowli na podstawie instrukcji słownej przekazywanej przez obserwatora grupie konstruktorów
– Zabawy sportowo-rekreacyjne
– Minilista przebojów.
Ostatnia konkurencja jest najbardziej oczekiwana i lubiana przez dzieci, które upodabniają się do gwiazd, prezentując fragment wybranej piosenki.

 

Maria Sadlik, Andrychów

Tekst pochodzi z miesięcznika "Wychowawca"

Więcej na stronie WWW


edukacyjnykrakow.pl 2011-03-15