Newsletter

 
Gra edukacyjna w biznes

We wrześniu bieżącego roku ukazał się pilotażowy nakład gry edukacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”. Nauczycieli i edukatorów zainteresowanych otrzymaniem bezpłatnego egzemplarza gry zapraszamy na warsztaty, które odbędą się 8 października 2010 r. w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie.


csb_rozgrywkaW_wa_net_arch.MIK.JPGZaproszenie kierowane jest głównie do nauczycieli podstaw przedsiębiorczości, wiedzy o społeczeństwie i historii. Udział w warsztatach oraz egzemplarz gry dla każdej instytucji reprezentowanej przez uczestników warsztatów są bezpłatne. Wydanie pilotażowego nakładu gry jest współrealizowane z Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra”.

Informacje praktyczne:
o    Termin: piątek 8 października 2010 r., godzina 10.00
o    Czas trwania: do 3 godzin
o    Miejsce: sala konferencyjna MIK, III piętro, ul. Karmelicka 27, Kraków
o    Zgłoszenia do 1 października 2010 r. na adres: csb@mik.krakow.pl
o    W zgłoszeniu należy podać następujące dane:
o    Imię i nazwisko
o    Przedmiot nauczania
o    Instytucja
o    Adres instytucji

Liczba miejsc jest ograniczona. O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby, które nie będą mogły wziąć udziału w szkoleniu 8 października, zapraszamy na drugą edycję warsztatów, która odbędzie się w środę 24 listopada 2010 r. w Małopolskim Instytucie Kultury.


Chlopska_Szkola_Biznesu.jpg
„Chłopska Szkoła Biznesu”
to gra planszowa inspirowana niezwykłą historią jednej z małopolskich miejscowości, która poprzez swoją atrakcyjną formułę – naukę w działaniu – służy rozwijaniu kompetencji społecznych i promuje przedsiębiorczość. Ciekawa i angażująca forma rozgrywki ułatwia zrozumienie współczesnych zjawisk gospodarczych (takich jak np. podaż, popyt, konkurencja, spółki handlowe, klastry gospodarcze).
Głównym zadaniem uczestników  jest zgromadzenie jak największego kapitału. Sukces gracza zależy nie tylko od umiejętności gospodarowania posiadanymi zasobami, ale i współpracy z kolegami.
Gracze wcielają się w role tkaczy, kowali, piekarzy i biorą udział w symulacji rzeczywistych mechanizmów rynkowych – produkują, handlują z innymi graczami na jarmarku i gromadzą towary niezbędne do zrealizowania wypraw handlowych do wybranych miast Europy. Tłem rozgrywki jest społeczno-gospodarcza historia XVIII-wiecznego Andrychowa, a plansza to mapa Europy z miastami, do których docierały w tym czasie bryki handlowe z lnianymi płótnami produkowanymi w ośrodku andrychowskim.
W zabawie może uczestniczyć od 12 do 30 osób w wieku gimnazjalnym lub starszych, a całością kieruje moderator, którym może być nauczyciel, animator grupy, opiekun.

 

AZ


edukacyjnykrakow.pl 2010-09-29